Aloitettiin verryttelyksi vapauttavan sosiaalisen palkan treeneillä: tein tähän erilaisia komboja seuruuta, käännöksiä, jokusen jäävän ja yhden luoksetulon. Camo oli aluksi vähän nihkeä palkkautumaan mutta loppua kohden se parani, pitää muistaa tätä(kin) hyödyntää kun vaan sopiva paikka on. Pk-tottiksessa eikä rallyssa tätä ei voi tietenkään tehdä mutta tokossa liikkeiden välissä voi, ainakin jossain välissä, ja nosessa toki.

Kapulakierros. Tehtiin ohjattu nouto nyt kapuloilla. Eka ja kolmas toisto meni ihan oppikirjamaisesti, joskin käytän vielä kohtuullisen voimakasta vartalo-apua. Toka meni sen vuoksi pieleen että yleisesti yleistämään huono koirani ei tajunnut että voimme ottaa alkuun tarvittavan selkä-kapuloihin-seisomisen seuraamisen kautta! Kun tein täyskäännöstä, se livahti kapulalle. Jatketaan treeniä siis seuruukuviot erikseen ja varsinainen kapulalle lähetys asettaen koira lähtöasentoon.

Rallyn puolenvaihtoja. Istu-takaa-istuhan me opeteltiin keväällä ihan käskyllä. Nyt Selina ehdotti että lisäisin kuitenkin lähettävän puolen käden selkäni taakse poikittain (jotta en vahingossakaan huiski minnekään) ja tämähän toimi sitten myös liikkeessä tätä tehtävää tehdessä!

Istu-puolenvaihto edessä-istu mun pitää vaan muistaa tehdä käsiohjaus hyvin rauhallisesti jotta Camo ehtii istua! Jalkojen välistä vaihto toimi myös hyvin molempiin suuntiin pienen kertauksen jälkeen.