Olen ollut jonkinlaisessa agility-burnout-tilassa Lakin jalkavaivan myötä, ja olen monelle kaverillekin puhunut että en tiedä alanko ollenkaan treenata Murulla agia. No kun hallilla kuitenkin tulee käytyä, on se aksailu taas alkanut vähän houkuttaa... 

Murun pentutreeniryhmässä olemme toki treenailleet siivekkeen kiertämistä ees sun taas ja jonkinlaista ohjaukseen reagointia apuohjaajan ja palkkakipon avulla. Näissä Muru on suorastaan loistanut, tai ainakin itse olen ollut siihen varsin tyytyväinen.

Olen autellut kasvatteja Pongoa ja Lyytiä myös kontakti- pujottelu- ja ratatreeneissä ja sitten ollaan otettu pätkää myös Murulla: kolmen hypyn sarjaa suoralla, viimeksi tehtiin jo hypyistä ja putkista koostuva kuuden esteen rata ja enemmänkin olisi mennyt! sekä jotain yksittäisiä juttuja kuten rengasta (vaikea!) ja puomiakin mentiin kylvämällä se täyteen makkaraa. Hypyt olen pitänyt matalina (20-30 cm) ja ajatus treeneissä on ollut hyvän vauhdin tuottamisessa. 

Ehkä siitä sitten tuleekin agilitykoira?