Camo vaikuttaa vieläkin viikonlopun jäljiltä vähän väsyneeltä, ehkäpä sen ansiosta meillä meni tän kertaiset treenit oikeinkin mainiosti, ainakin nuo rauhallisuutta vaativat osiot. Oltiin samalla kentällä mutta niin että verkkoaita välissä niin ei tarvinnut olla varuillaan, tosin Camo ei edes yrittänyt toisen luokse kuin kerran, hetkellä kun kaivelin hihnaa taskusta.

Aluksi hierottiin jääviä. Ennakkoon arvelin että istuminen on meille vaikein ja seisominen helpoin, otin siis maahanmenon ensiksi. No sehn ei alkanut edes mitenkään sujumaan... Camo vaati että menin ihan alas käsiavun kanssa. Tämä vaatii nyt paljon kotitöitä (ehkä muistuttelua tarjoamisen kautta?) jotta päästään avuista eroon ja tekemään tätä myös liikkeestä. Seisominen ja istuminen sujui paljon paremmin, seisomisessa pystyin jo kääntymään seuraamisasentoon, istumisessa viel takaperin liikkuen ja aika voimakkaalla käsiavulla. 

Muistettavaa: Liikutaan takaperin koira oikealla kädellä niin kauan että käsiavun saa pois. Aluksi itse pysähdys, sitten "tepsutus", sitten hidastus. Jalkatekniikka sama kun kännytään seuraamisasentoon.

Sitten tehtiin luoksetuloa kokonaisena. Camo oli vhän epävarma jätössä niinpä kävin muutamia kertoja erikseen palkkaamassa sitä kun se istui. Se kuitenkin poysyi siellä varsin hyvin! Luoksetulot oli oikeinkin hyvät, käsillä autoin loppuasentoon, sitten ködet pois ja namit taskusta. Kerran Camo lähti tulemaan kun toista koiraa kutsuttiin, ajoitus oli just sellainen että olin juuri avaamassa suuta itsekin. 

Lopuksi tehtiin paikallaoloa, koorat aluksi n. 6m toisistaan, sitten 3m, se verkkoaita oli kyllä siinä välissä. Oltiin siinä pikkukentällä niin poistuttiin niin kauas kuin siinä järkevästi mahtuu. Pari kertaa Camo oli nousemassa kun olin poistumassa sen luota, muuten pysyi kyllä, ja loppua kohti näytti jo varsin rennolta. Kiva että tämäkin edistyy, nyt oli kyllä hyvä hetki treenata tätä!