Aloitin Murun kanssa Julian valmennusryhmässä viikko sitten, ja täytyy sanoa että oli korkea aikakin. Joo, itse radat menis kyllä varmaan mun vanhoillakin opeilla, Muru toki tarvitsee vielä paljon opetusta irtoamisen kanssa ja pikkutekniikoita sille täytyy vielä opettaa, mutta nykyaikainen ohjaustapa edellyttää minulta kyllä valtaisaa tekniikoiden päivitystä. Ja tämän huomatakseni täytyi siis mennä junnukoiran kanssa valmennettavaksi, ei ole kello kilissyt vaikka ihanneajat on olleet tiukassa Lakinkin kanssa?!

Murun treeneissä on tietenkin edetty vähän koiran ehdoilla, mutta Julia ei anna mun yhtään lintsata vaan ohjattava on siten kuin opetussuunnitelmaan kuuluu. Ja tottahan on että jos mä vaan vanhalla tavalla vedän koiraa perässä niin eihän sillä ole mitään mahdollisuuksia tullakaan nopeaksi vaan pikkuhiljaa tyytyy osaansa ja tulee reaktiiviseksi. 

Meidän treenit on keskiviikkoisin ja koska olen saanut ratapiirrokset nähdäkseni etukäteen, olen päässyt treenaamaan viikon rataa Lakin kanssa etukäteen. Ja niinhän se sitten menee että kun teen hommat ensin Lakin kanssa omalla vanhalla tavalla, Murun kanssa kun opetellaan uutta tyyliä, on ihan kuin olisin eri radalla. Sitten olen koittanut vielä neuvoa Tiinaa ja Pongoa samalle radalle. Tänään sain kokeilla itse Pongon kanssa rataa ja menihän se vallan mukavasti, kovasti se on samanlainen ohjattava kuin äitinsä.

Murun esteosaaminen on nyt sitten siinä vaiiheessa että puomi ja A on kunnossa, keinua on tehty hihnassa muutaman kerran ja eilen Muru meni itsekseen (siis oikeasti itsekseen, tarkoitus ei ollut mennä sitä)  keinun ja ihan ok meni vaikka sitä vähän jännittää, kepeillä ollaan menty kerran ilman ohjureita 4 keppiä. Meinaan kyllä nuo kepit ottaa kotiharjoitteluun pikapuoliin.

Kuntoilupuoleen meidän tytyy kyllä kaikkien kiinnittää huomiota. Minä meinaan tukehtua 10 sekuntin juoksemisen jälkeen, Laki selvästi väsähti kun toissapäivänä kaikki rimat olivat 60-sentissä ja radalla oli 35 estettä, Murukin on ollut noiden valmennustreenien jälkeen ihan kanttuvei. Kuntokuurille siis!

Ihan hirmuinen agilityinnostus on nyt kyllä iskenyt. Pitkästä aikaa on hyvät treenimahdollisuudet, hyvä valmentaja ja hyvät treenikamut. Ja kisalisenssi on ostettu ;)

1911936_10152242177649806_774647602_n-no